#169071: "Theseus bug, payment can´t be made after using Healer"
Hva handler denne rapporten om?
Hva har skjedd, eller hva gjelder det? Vennligst velg
Hva har skjedd, eller hva gjelder det? Vennligst velg
Vennligst sjekk om det allerede er en rapport om samme emne
Hvis ja, vennligst STEM på denne rapporten. Rapporter med flest stemmer er gitt PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljert beskrivelse
-
• Vennligst kopier/lim inn feilmeldingen du ser på skjermen, om mulig.
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
-
• Vennligst forklar hva du ønsket å gjøre, samt hva du faktisk gjorde og hva som skjedde
No, but I made a video: youtu.be/Y_z62h-JFLg
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Vennligst kopier / lim inn teksten som vises på engelsk i stedet for språket ditt. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
-
• Er denne teksten tilgjengelig i translation system? Hvis ja, har den blitt oversatt i mer enn 24 timer?
No, but I made a video: youtu.be/Y_z62h-JFLg
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Vennligst forklar ditt forslag nøyaktig og konsistent slik at det er så enkelt som mulig å forstå hva du mener.
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Hva ble vist på skjermen når du ble blokkert (Tom skjerm? Del av spillgrensesnittet? Feilmelding?)
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Hvilken del av reglene ble ikke respektert av BGA-tilpasningen
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
-
• Er regelbruddet tydelig i spilloggen? Hvis ja, Hvilket trekknummer?
No, but I made a video: youtu.be/Y_z62h-JFLg
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Hva var spillhandlingen du ønsket å gjøre?
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
-
• Hva prøvde du å gjøre for å trigge denne spillhandlingen?
No, but I made a video: youtu.be/Y_z62h-JFLg
-
• Hva skjer når du prøver å gjøre dette (feilmelding, meldingsstatus for meldingsfelt, ...)?
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• På hvilket tidspunkt i spillet oppsto problemet (hva var den daværende spillinstruksjonen)?
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
-
• Hva skjer når du forsøker å gjøre en spillhandling (feilmelding, spillstatusfeltmelding, ...)?
No, but I made a video: youtu.be/Y_z62h-JFLg
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Vennligst beskriv visningsproblemet. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Vennligst kopier / lim inn teksten som vises på engelsk i stedet for språket ditt. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
-
• Er denne teksten tilgjengelig i translation system? Hvis ja, har den blitt oversatt i mer enn 24 timer?
No, but I made a video: youtu.be/Y_z62h-JFLg
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
-
• Vennligst forklar ditt forslag nøyaktig og konsistent slik at det er så enkelt som mulig å forstå hva du mener.
Can't make payment of 1 gold. I raised location to get 2 gold. Used 1 gold to use the healer to get Theseus from the discard pile and still had 1 gold to use but wasn't able to pay to use Theseus ability.
• Hvilken nettleser bruker du?
Safari v18.4
Rapporthistorikk
I want to be sure I understand what happened:
Did you:
1) Raise a location that had +2 gold to use it to activate The healer
2) Then, try to use the "leftover" coin (since the Healer only costs 1 coin to activate) as the payment to activate Theseus ?
If so, I am not sure that's valid. I think, to activate the Healer, you need to use any Manta or location that has one or more coins; at which point that Manta is tired or the location depth is raised. Coins do no carry over from one action to the next. Then, to activate Theseus, you would need another source of coin(s) to pay.
I don't think it's valid to use a single +2 coin Manta or location depth for two separate actions that cost 1 coin each (one to activate Healer and one to activate Theseus).
The Rule book is vague. On page 11, it says, "The Resources in Aquatica are represented by symbols (not tokens) on your cards, mantas, and the game board. The Resources do not carry over."
If, for example, I play "The Grabber", and I exploit a depth that gives me +3 conquer power, but I conquer a location that only requires 1 power, I do not get to carry over the "extra" 2 power for my next conquer with the Grabber.
MGoulet, I would consider reversing whatever change you made to the code as a result of this bug report, at least, until we get further clarification from Ivan, but I am pretty sure what I am saying is correct. (I have read every rules post on BGG.)
This bug report is different form the similar one I posted - in the one I posted, I was using a location depth for 2 coins to activate Theseus (overpaying by one coin, which was lost), and then trying to use my coin manta to copy "Healer" from the Ocean row. In that case, I was using a separate coin resource for each of the two actions, which I believe is correct.
With this rule change, I would have been able to simply use my +2 power from the location depth to activate both Theseus and Healer, without using my manta at all, and I think that is incorrect.
Well... resources in Aquatica are not components. So you can't get change when you use 2 coins for any effect. You just waste it, sorry =(
Cheers,
Iv.
Legg til noe i denne rapporten
- En annen bord ID / flytt ID
- Løste F5 problemet?
- Oppstod problemet gjentatte ganger? Hver gang? Tilfeldig?
- Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
