#174286: "My opponent was not allowed to play a character card, even though it is always legal to do so. "
Hva handler denne rapporten om?
Hva har skjedd, eller hva gjelder det? Vennligst velg
Hva har skjedd, eller hva gjelder det? Vennligst velg
Vennligst sjekk om det allerede er en rapport om samme emne
Hvis ja, vennligst STEM på denne rapporten. Rapporter med flest stemmer er gitt PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljert beskrivelse
-
• Vennligst kopier/lim inn feilmeldingen du ser på skjermen, om mulig.
Stated in the title.
-
• Vennligst forklar hva du ønsket å gjøre, samt hva du faktisk gjorde og hva som skjedde
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Vennligst kopier / lim inn teksten som vises på engelsk i stedet for språket ditt. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
Stated in the title.
-
• Er denne teksten tilgjengelig i translation system? Hvis ja, har den blitt oversatt i mer enn 24 timer?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Vennligst forklar ditt forslag nøyaktig og konsistent slik at det er så enkelt som mulig å forstå hva du mener.
Stated in the title.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Hva ble vist på skjermen når du ble blokkert (Tom skjerm? Del av spillgrensesnittet? Feilmelding?)
Stated in the title.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Hvilken del av reglene ble ikke respektert av BGA-tilpasningen
Stated in the title.
-
• Er regelbruddet tydelig i spilloggen? Hvis ja, Hvilket trekknummer?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Hva var spillhandlingen du ønsket å gjøre?
Stated in the title.
-
• Hva prøvde du å gjøre for å trigge denne spillhandlingen?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) -
• Hva skjer når du prøver å gjøre dette (feilmelding, meldingsstatus for meldingsfelt, ...)?
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• På hvilket tidspunkt i spillet oppsto problemet (hva var den daværende spillinstruksjonen)?
Stated in the title.
-
• Hva skjer når du forsøker å gjøre en spillhandling (feilmelding, spillstatusfeltmelding, ...)?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Vennligst beskriv visningsproblemet. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
Stated in the title.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Vennligst kopier / lim inn teksten som vises på engelsk i stedet for språket ditt. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
Stated in the title.
-
• Er denne teksten tilgjengelig i translation system? Hvis ja, har den blitt oversatt i mer enn 24 timer?
boardgamearena.com/table?table=694221351
Move 122.
My opponent had 2 cards left and had worked hard to get to the goal of "have 10 cards in the discard pile".
But the interface would not let him play his "Healer" card because he has no coin to pay.
This does not matter. Any character can be played, and if the effect cannot be carried out, it just ends up being a wasted play, but at least it would have allowed him to get a 10th card in his discards. Instead, he had to use the Matrona, and lost the 8 points for that goal.
This is a rare bug but must be fixed; it very must messed up the game.
Thank :) • Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
-
• Vennligst forklar ditt forslag nøyaktig og konsistent slik at det er så enkelt som mulig å forstå hva du mener.
Stated in the title.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v137
Rapporthistorikk
I also experimented with other character cards that could be in a situation where no effect is possible:
Anglerfish (with no locations to raise and no locations in the discard pile to conquer): The game allowed the anglerfish to be played. No effect occurred, and the next player took a turn, as normal.
Wave-Teller with no locations on the player board: Same thing, the card was allowed to be played, and no effect occurred; the next player then took a turn.
Researcher with no locations to raise: Same thing, no problem occurred, the card was played, and the next player took a turn. BUT... the other player did not get the one raise that should be given.
THAT is a separate bug, for which I have already written a separate bug report.
Legg til noe i denne rapporten
- En annen bord ID / flytt ID
- Løste F5 problemet?
- Oppstod problemet gjentatte ganger? Hver gang? Tilfeldig?
- Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
