#83908: "Trader token for controlled territory not scored correctly"
Hva handler denne rapporten om?
Hva har skjedd, eller hva gjelder det? Vennligst velg
Hva har skjedd, eller hva gjelder det? Vennligst velg
Vennligst sjekk om det allerede er en rapport om samme emne
Hvis ja, vennligst STEM på denne rapporten. Rapporter med flest stemmer er gitt PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljert beskrivelse
-
• Vennligst kopier/lim inn feilmeldingen du ser på skjermen, om mulig.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Vennligst forklar hva du ønsket å gjøre, samt hva du faktisk gjorde og hva som skjedde
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Vennligst kopier / lim inn teksten som vises på engelsk i stedet for språket ditt. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Er denne teksten tilgjengelig i translation system? Hvis ja, har den blitt oversatt i mer enn 24 timer?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Vennligst forklar ditt forslag nøyaktig og konsistent slik at det er så enkelt som mulig å forstå hva du mener.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Hva ble vist på skjermen når du ble blokkert (Tom skjerm? Del av spillgrensesnittet? Feilmelding?)
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Hvilken del av reglene ble ikke respektert av BGA-tilpasningen
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Er regelbruddet tydelig i spilloggen? Hvis ja, Hvilket trekknummer?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Hva var spillhandlingen du ønsket å gjøre?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Hva prøvde du å gjøre for å trigge denne spillhandlingen?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
-
• Hva skjer når du prøver å gjøre dette (feilmelding, meldingsstatus for meldingsfelt, ...)?
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• På hvilket tidspunkt i spillet oppsto problemet (hva var den daværende spillinstruksjonen)?
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Hva skjer når du forsøker å gjøre en spillhandling (feilmelding, spillstatusfeltmelding, ...)?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Vennligst beskriv visningsproblemet. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Vennligst kopier / lim inn teksten som vises på engelsk i stedet for språket ditt. Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
-
• Er denne teksten tilgjengelig i translation system? Hvis ja, har den blitt oversatt i mer enn 24 timer?
Yes look at final scoring, scoring for controlled territories should be two more for the two additional trader tokens
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
-
• Vennligst forklar ditt forslag nøyaktig og konsistent slik at det er så enkelt som mulig å forstå hva du mener.
With the new traders, both the opponent and the trader token should be considered active for control when scoring territories. Those territories were not counted.
• Hvilken nettleser bruker du?
Google Chrome v111
Rapporthistorikk
boardgamearena.com/table?table=421765957
boardgamegeek.com/thread/2278870/traders-player-token-adjacency-question
However, current version of the game (boardgamearena.com/9/tapestry?table=455632201) gives a Trader the opportunity to play a Trap card when an opponent attempts to conquer a territory with (only) a Trader token.
Trap text reads: "You may discard this card from your hand when an opponent tries to conquer your territory."
If the Trader token does not provide control of a territory, then it shouldn't count as "your territory" and thus the Trader player should not be able to play a Trap.
boardgamegeek.com/thread/2271743/traders-question
boardgamegeek.com/thread/2278870/traders-player-token-adjacency-question
Screenshot here: imgur.com/a/RVtrOMz
If it is not intended then it should definitely be addressed.
"Control refers to a territory on which your outpost is the only upright outpost. You can’t conquer territories you already control."
A trader token is not an outpost, so it should not control.
The token doesn't even appear on the map.
Legg til noe i denne rapporten
- En annen bord ID / flytt ID
- Løste F5 problemet?
- Oppstod problemet gjentatte ganger? Hver gang? Tilfeldig?
- Hvis du har et skjermbilde av denne feilen (alltid lurt) kan du bruke Imgur.com for å laste det opp og kopiere inn lenken til bildet her.
